سقف آهنی در بارانداز آلبرت

 

 

کارهای حفاظتی روی سقف جسی هارتلی در آلبرت داک مشهور لیورپول نشان داده است که چگونه خلاصه طراحی ساختمانهای ضد آتش منجر به ایجاد سقف دارای پوست تنش شده است. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

فولاد ضد زنگ در مقابل گالوانیزه

سال 2019 سی و پنجمین سالگرد بازگشایی بارانداز آلبرت را در لیورپول برگزار کرد. در حالی که درباره کارهای مرمت عمومی انجام شده در سال 1984 بسیار نوشته شده است ، توجه کمی به ساختار سقف اصلی این انبارها شده است. متأسفانه ، ریسک پذیری و ملاحظات تجاری نیاز به جایگزینی بیشتر سقف اسکله داشتند. اما تمایل به حفظ سقف اصلی در دو انبار وجود داشت.

 

در سال 1982 من در تیمی در WG Curtins ، مهندسین مشاور ، در لیورپول (که اکنون Curtins نامیده می شود) عضو بودم. وظیفه ما انجام بازرسی ساختاری از این انبارهای درجه I با هدف تبدیل آنها به چندین کاربرد بود. این کار کمی نبود زیرا 120،000 متر مربع کف در پنج انبار و دفتر ترافیک اسکله سابق پخش شده است. این سازه در شرایط بسیار بدی قرار داشت زیرا ساختمانها 12 سال متروکه بودند و از دهه 1920 به سختی برای انبار استفاده می شد. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

 

مس – خصوصیات و کاربردها

بررسی نشان داد که ساختار سقف اصلی شامل زمینهای منحنی ساخته شده با خرپاهای باریک آهن فرفورژه است که از صفحات آهن همپوشانی پشتیبانی می کند. علیرغم اینکه غشای ضد آب وجود ندارد ، آهن فرفورژه با توجه به قدمت آن در شرایط مناسبی قرار داشت. یافتن آهن فرفورژه مورد استفاده در سقف های ویکتوریایی با طول طولانی معمول است: به عنوان مثال دهانه واضح 153 فوت ایستگاه خیابان لیموور لیموترش 1850s. اما در ساختمانهای تاسیساتی که در سال 1846 ساخته شده کمتر رایج است. سازه خرپایی با پوشش تخته سنگ و الوار ، قرارداد انبارها بود. پس چرا مهندس اسکله جسی هارتلی انتخاب کرد که از شکل دیگری از ساخت استفاده کند؟

 

در آن زمان لیورپول دومین بارانداز مهم انگلستان بود. Liverpool’s Old Dock اولین اسکله مرطوب تجاری بود که در مرکز شهر شکل گرفت. در سال 1715 ساخته شد ، موفقیت بزرگی بود اما تا سال 1800 بسیار کوچک بود. متولیان اسکله لیورپول قصد داشتند بندر را گسترش دهند و ساخت یک اسکله بسیار بزرگتر در خور را انتخاب کردند. صورتجلسه کمیته متولی 1841 نشان می دهد که بحث های زیادی در مورد هزینه بیمه ساختمانهای اسکله به دلیل خطر بالای آتش سوزی و سرقت انجام شده است. آنها به مهندس بارانداز خود جسی هارتلی دستور دادند كه طرحی را برای ساختمانهای نسوز تهیه كند. هارتلی با روبنایی ساخته شده که فقط از آجر و آجر ساخته شده است. استفاده از سقف چوبی باعث می شد که ضد آتش ساختمان ها به خطر نیفتد ، بنابراین هارتلی سقف آهنی را انتخاب کرد. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

مشخصات ساختمان فولاد

 

  1. موزه دریایی آلبرت داک طرح خرپای سقف موزه. png
  2. [1] آلبرت داک ، طرح خرپای سقف موزه دریایی.
  3. مشخصات سقف سقف آلبرت داک. png تقویت سقف آلبرت بارانداز به گالری tate.png
  4. [2] مشخصات خرپای سقف آلبرت داک. [3] آلبرت داک ، تقویت سقف به گالری تیت.

شکل 1 طرح سقف انباری را نشان می دهد که به موزه دریایی تبدیل می شود. در اتاق بزرگ هارتلی پرتوی ستون فقرات را به موازات محور طولانی ساختمان معرفی کرد. این تیرها بر روی ستونهای چدنی جدا شده قرار دارند و دهانه سقف را به 15.6 متر کاهش می دهند. قوس در کف ، دیوار و زیرسازی این ساختمان ها مشهود است ، بنابراین جای تعجب نیست که او فرم مشابه را برای سقف انتخاب کرد.

 

سقف انتخاب شده سادگی و ظرافت محض است. خرپاهای باریکی که در مراکز 5 فوت (1.5 متر) قرار گرفته اند با استفاده از یک آکورد بالایی منحنی 78 میلی متر در 60 میلی متر T و یک وصل آکورد لبه های مورب قطر 18 میلی متر ساخته شده است. نه میله قطره از این عضو کراوات پشتیبانی می کند. در یاتاقان خرپایی ، وب برای ایجاد یک سطح صاف جعل می شود که به نوبه خود بر روی صفحه دیواری 100 میلی متر در 15 میلی متر آهن ساخته شده در سمت داخلی دیواره خارجی قرار می گیرد. بالای این یاتاقان ، یک کفپوش سنگی وجود دارد که یک ناودان را پنهان کرده است (شکل 2 را ببینید). سقف آهنی در بارانداز آلبرت

تولید اولیه مس

 

در این سقف هیچ purlins یا هر نوع مهاربندی طرح وجود ندارد. در عوض هارتلی از صفحات تخت آهن ساخته شده با ضخامت 10 فوت x 27 “x 3/16” (3 متر x 0.7 متر x 5 میلی متر) استفاده کرد. این صفحات باند برانکی گذاشته می شوند ، درزهای طولی آنها با هم تداخل دارند. آنها با هم و همچنین به خرپاها پرچ می شوند. در واقع ، هارتلی دارای یک ساختار سقف پوسته تخم مرغ بود ، این مزیت را داشت که دارای وزن سبک ، مستحکم و توانایی تحویل در محل در بخشهای کوچک است که می تواند به راحتی توسط نیروی انسانی ساخته شود.

 

مختصر ما در سال 1982 ارزیابی ظرفیت ساختمانها بود. Mersey Docks و Harbour Board ، مالکان آن زمان ، تعدادی نقاشی ضبط شده از بایگانی خود تهیه کرده بودند. در حالی که از نظر تاریخی مورد توجه قرار گرفتند ، آنها اطلاعات بیشتری برای ارزیابی سازه سقف ارائه ندادند. همانطور که در ساختمانهای این عصر معمول است ، هیچ محاسبه ای یافت نمی شود. شناخته شده است که هارتلی نمونه های اولیه ساختار کف خود را برای تخریب آزمایش کرده و منطقی است که فرض کنیم وی برای سازه سقف خود نیز همین کار را کرده است. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

 

 

ارزیابی دهه 1980 شامل یک فیزیک بود بازرسی ، بررسی های بعدی و تهیه محاسبات. بررسی های انجام شده صدمات ساختاری بسیار کمی به سقف نشان داد ، اما خرپاها ضعیف به دیوارها و ستون ها بسته شده بودند. یاتاقان خرپای داخلی به تیر ستون فقرات پیچ می شود اما این ارتباط فیزیکی با ستون جدا شده زیر ندارد. ستون فوقانی با استفاده از یک سوکت و شاخه به ستون پایین حمل می شود بنابراین چرخش آزاد است. مشخص شد که یک ستون بر روی کف پایین افتاده است ، با این وجود سقف بالای آن برای سالها 11.6 متر طول داشته است. صفحه دیواری خارجی هیچ ارتباطی با آجرکاری نداشت و خرپا دارای یک تکیه گاه لبه چاقو بر روی صفحه بود. بنابراین ساختار برای حرکت آزاد است. در بعضی موارد به دلیل عدم مهار جانبی در این اتصال ، دیواره خارجی به اندازه 150 میلی متر در ارتفاع 3 متر متمایل بود.

 

این ساختار در اصل یک ساختار پشت به پشت است که به راحتی پشتیبانی می شود ، بنابراین یک خرپا می تواند به عنوان یک قوس سه پایه ای بررسی شود. این طراحی بر اساس وزن مرده موجود به علاوه مقدار کمی برای عایق بندی جدید و ورق های فولاد ضد زنگ روکش شده است. بارهای تحمیل شده فقط به بارگیری در برف و باد محدود می شد. بررسی ها نشان داد که تنش های فشاری و کششی به ترتیب به میزان قابل توجهی از محدوده تنش مجاز تاریخی توصیه شده به ترتیب 4 تن در متر مربع و 5 تن در متر مربع فراتر رفته اند. کمک هزینه پارچه جدید ، بار کل را 25 درصد افزایش داد ، با این حال محاسبات نشان می دهد که سقف موجود فقط برای بار مرده کافی نیست. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

رویکردی جدید به چاپ 3 بعدی فلزی

 

برای اثبات ساختار با استفاده از رهنمودهای ارائه شده در ضمیمه A در BS449: قسمت 2: 1969 ، “استفاده از فولاد سازه ای در ساختمان ها” آزمایش بار کامل انجام شد. این استاندارد توصیه هایی را برای تست های سختی و قدرت پذیرش ارائه می دهد. توصیه می شود مقدار بار اعمال شود و مدت زمانی که باید برای اثبات ساختار نگه داشته شود.

 

در آزمایش سازه های تاریخی مهم است که بار به صورت افزایشی اعمال شود و عملکرد عنصر به دقت از نظر علائم پریشانی کنترل شود. یک سیستم پشتیبانی داربست ثانویه در کنار خرپا (های) انتخاب شده ساخته شد تا در صورت عدم موفقیت در تست ، ساختار مجاور به خطر نیفتد. سنسورهای شماره گیری در این چارچوب ثابت شدند. بار Kentledge با استفاده از پرچم های روسازی بتونی که روی گهواره های آویزان شده از بالا آویزان شده اند ، به تدریج اعمال شد. نتایج این آزمایشات به کرتینز این امکان را داد که سقف می تواند بارهای جدید را بدون تقویت تحمل کند. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

روش های گالوانیزاسیون

 

در سال 1982 قراردادی برای ساخت دو انبار به منظور ضد آب بودن و تعمیر سازه به شرکت Tarmac Construction منعقد شد. تکیه بر دیوارهای طبقه آخر به یک قسمت از موزه دریایی مسئله ای بود. آیا باید آنها را برچید و از نو ساخت؟ آنها حفظ شدند. طرحی توسعه داده شد که دارای یک پرتوی استوانه ای داخلی بتونی مسلح بر پایه های آجرکاری جدید باشد. خوشبختانه ، این سازه در پشت تابلوهای آشپزخانه موزه پنهان شده است.

قیمت ورق سیاه رول

پس از مسابقه کشتی های بلند در سال 1984 ، کار در گالری تیت آغاز شد. مسائل ساختاری از این جهت متفاوت بود که سقف دهانه آن موازی با دیواره خارجی حاشیه رودخانه است. طرحی ساخته شد که باعث شد ساختار سقف به عنوان دیافراگم صفحه ای برای طول هر اتاق انبار عمل کند. صفحات آهن ساخته شده در لبه های بالا و پایین تقویت می شوند به طوری که آنها به عنوان یک پرتو عمیق عمل می کنند تا بار باد را بر روی دیواره های خارجی به ساختار جایگزین در سه خط ناودان انتقال دهد. صفحات دیواری دارای اتصالات پنهانی برای سنگ تراشی هستند ، بنابراین ساختار اکنون به خوبی به هم گره خورده است. به نظر می رسد سقف کاملاً اصلی از بیشتر بازدیدکنندگان است. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

 

قیمت تیرآهن اروپا در تهران

بسیاری از کارهای جسی هارتلی ابتکاری بود ، زیرا او درک روشنی از نحوه انتقال ساختار دارد. چیزی که او نمی دانست این بود که او توسعه یافته است که یک مهندس مدرن آن را سقف پوست دارای تنش می نامد. کارهای حفاظتی صرفاً باعث تقویت ایده هوشمندانه وی شده است.

قیمت میلگرد ابهر در مشهد

این مقاله در اصل در متن 161 IHBC (صفحه 45) ، منتشر شده توسط موسسه حفاظت از بنای تاریخی در سپتامبر 2019 ظاهر شد. این مقاله توسط آنتونی کلارک ، مهندس معتبر حفاظت و مدیر فنی سابق Curtins نوشته شده است. سقف آهنی در بارانداز آلبرت

 

منظور از پیری فلز چیست

– موسسه حفاظت از بناهای تاریخی